Ordet keramik dækker over mange ting. Det er egentlig blot en massefortegnelse for ting af ler der er brændt. Der finde lertøj, stentøj, porcelæn mm.
Jeg laver stentøj. Det betyder, kort fortalt, at leret er brændt ved så høje grader (1250 grader), at det er komplet vandtæt og lukket i overfladen, uanset om der er glasur på eller ej.
Glasuren er faktisk bare ekstra pynt, den har ikke som sådan betydning for fx. vandtætheden i en vase. Men den giver keramikken farve og udsmykning og sit endelige udtryk.
Det betyder at de ting du køber hos mig uden problemer kan holde til opvasker, ovn, microovn osv. Det er fremstillet til at kunne holde til hverdagsbrug i mange år frem.
Alle emner jeg sælger på hjemmesiden er håndlavede. Derfor kan alle emner have små variationer i størrelse, form, farve, glasurforløb mm.
Så her hos mig får du ikke emner der er 100% ens (som i masseproduktion fra fabrik). Her får du keramik der er lavet af mine hænder, og som kan have spor af de processer det gennemgår inden det er helt færdigbrændt.
Du køber et stykke kunsthåndværk, ikke noget der er lavet efter en skabelon og som bliver fuldkommen ens hver gang.
Mine glasurer males på i hånden. Det er med til at ikke to ting er helt ens, og det elsker jeg. Det håber jeg også du vil gøre.
Jeg forsøger så godt som jeg overhovedet kan, at gengive de forskellige glasurer på billederne i de mange udtryk og farvespil de har, som muligt. Jeg håber selvfølglig at du, ligesom jeg, vil elske at det keramik du får alt sammen er sit helt eget lille unikke "kunstværk".
