Sender alle hverdage kl. 11.30
Håndlavet
Specialbestillinger
Unika keramik

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser 

 

Generelle oplysninger 

Ro keramik CVR-nummer: 38032771, Søbyvej 86, 8300 Odder, Tlf: 60161354

Betaling 

Du kan betale med Visa, Dankort, MasterCard, Mobilepay og Apple Pay eller Google Pay. Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes, eller når ordren er klar til afhentning. 

Ved specialbestillinger, trækkes pengene ved bestilling
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. 

Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside. 

EAN-fakturering 

Du kan betale med EAN-nummer hvis du vælger kundetypen “EAN/OFFENTLIG” og indtaster gyldigt EAN-nummer. 

Betalingsfristen er som standard Netto 15 dage. Ønskes der længere betalingsfrist, kan dette aftales individuelt, ved at kontakte mig på rokeramik.dk@gmail.com 

Manglende betaling 

Ved betaling efter forfald tilskrives der renter på 0,93%, pr. påbegyndt måned, samt et gebyr på 100,00 DKK. Ved manglende betaling efter 3 rykkere sendes sagen til inkasso, hvor alle sagsomkostninger pålægges kunden. 

Priser 

Hos Ro keramik er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer. 

 

Fragt 

Når ordren og betalingen er gennemført, afsendes din bestilling. Der sendes ordre afsted alle hverdage kl. 11.30 (lørdag, søndag og helligdage undtaget) - medmindre andet er angivet på produktsiden. Ordrer sendes altid samlet, når alle produkter i ordren er produceret. 

Hvis din pakke leveres i en pakkeshop og du ikke afhenter inden den sendes retur, skal du selv betale porto for at få pakken sendt igen. 

Under betaling kommer et felt der hedder "kommentarer til forsendelse" - her kan du skrive beskeder fx. "jeg ønsker øverste krus på foto 1". Skulle du have ønsket et specifikt emne som ikke er tilgængeligt længere (fx. ønsket af en anden kunde lige før dig), så kontakter jeg dig.

Hvis ikke du noterer hvilket specifikt emne du ønsker (fra de fotos du kan se under emnet), så udvælger jeg et emne og sender til dig. Er du ikke tilfreds med dette emne kan det byttes. Du betaler selv returportoen for dette.

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. 

Har du valgt "afhentning på adressen", gælder de 14 dages returret fra den dag varen er bestilt.

Det er kundens eget ansvar at få hentet varen rettidigt.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til rokeramik.dk@gmail.com eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder øverst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. Nægter du at modtage varen og giver os besked om at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten, bliver returomkostningerne fratrukket din tilbagebetaling. 

Fortrydelse af en del af købet 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

Returnering 

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten eller pakken bortkommer. Husk derfor altid at få en kvittering for indlevering af pakken. 

Ingen fortrydelsesret 

Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

  • ●  Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Det kan f.eks. være specialfremstillede emner, speciel tekst på emnet eller varer fremstillet i en anden størrelse end den der føres i webshoppen. Dette gælder også alle “design”-selv emner, hvor du vælger en specifik glasur, der er lavet på bestilling. Omfattet er også tallerkner og fade hvor du selv vælger glasur, og de bliver fremstillet efter din bestilling (Også selvom glasuren er en jeg normalt laver andre emner i).


Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. 

 


Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, dog ikke leveringsomkostninger, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

 

Varen sendes til: 

Ro keramik, Søbyvej 86, 8300 Odder

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. 

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale. 

 

Reklamationsret 

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 

Obs. Ved 2. sorterings produkter, kan der ikke reklameres over den/de specifikke fejl der er årsagen til at produktet opfattes som 2. sortering. 

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. 

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

 

 

 

Persondatapolitik 

Persondatapolitik hos Ro keramik 

Vi indhenter kun persondata i de tilfælde, hvor dette skulle være relevant for os, og vi vil kun indhente persondata, hvis det er relevant for din aktivitet hos Ro keramik. 

Ved indsamling, behandling og anvendelse af dine persondata overholder vi altid alle relevante lovbestemmelser. 

Vi vil kun opbevare dine persondata, så længe vi enten er pålagt en juridisk forpligtelse hertil, eller så længe det er relevant for den hensigt, hvormed de blev indsamlet. 

Oplysninger vi indsamler 

Hvis du ønsker at købe og modtage et produkt eller en ydelse fra os, har vi brug for at indsamle visse persondata for at kunne gennemføre handlen og for at kunne tilbyde dig vores services. Vi kan bruge cookies til at holde styr på indholdet i din indkøbskurv, mens du bruger vores webshop. 

Vi kan indhente oplysninger som f.eks. navn, e-mailadresse, postadresse, leveringsadresse (hvis den varierer fra postadresse), telefonnummer og betalingsoplysninger. Herudover evt. virksomhedsnavn og CVR-nr. hvis relevant. 

Ro Keramik indsamler og behandler dine persondata, når du foretager dig følgende: 

  • ●  Besøger vores hjemmeside
  • ●  Gennemfører et køb af vores produkter
  • ●  Sender os spørgsmål, reklamationer eller feedback
    Den dataansvarlige
    Den dataansvarlige for indsamling, behandling og anvendelse af dine personoplysninger på www.rokeramik.dk er Ro keramik, Søbyvej 86, 8300 Odder, CVR 38032771

  • Behandlingsgrundlag og formål
    Dine almindelige kontaktoplysninger som navn og adresse indhenter vi for at kunne levere det produkt eller den ydelse, som du har købt hos os. Din e-mailadresse indhenter vi for at kunne sende dig en ordrebekræftelse samt en leveringsbekræftelse.
    Når du betaler for dit produkt eller din ydelse indsamler vi dit navn, dine kortdata og IP-adresse. De oplysninger, der indsamles i forbindelse med betalingstransaktionen, anvendes og gemmes kun til betalingsafvikling og opfyldelse af den indgåede aftale. Ved gennemførelse af betalinger, vil nogle af dine data blive videregivet til OnPay og Nets, inklusiv information der er nødvendig for at gennemføre eller understøtte betalingen, såsom det totale købsbeløb og faktureringsinformation.
    Hvis du ikke ønsker at opgive de persondata, som er påkrævet for at gennemføre et køb af et produkt, vil du desværre ikke have mulighed for at købe produkter af os på vores hjemmeside.
    Dine oplysninger (undtagen din e-mailadresse, hvis du har givet samtykke til behandling heraf med henblik på modtagelse af tilbud) vil blive slettet 5 år efter, at du har modtaget din vare eller ydelse.
    Andre modtagere af personoplysninger
    Vi sælger ikke dine persondata til tredjemand, og vi overfører ikke dine persondata til tredjelande.

Vi har vores hjemmeside hos Dandomain og betalingssystem gennem OnPay og Nets, som fungerer som vores databehandler. Alle persondata som du oplyser på vores hjemmeside vil blive opbevaret i Dandomains datacentre. 

Vi anvender eksterne virksomheder som leverandører for at levere vores ydelser bedst muligt. Disse eksterne leverandører er databehandlere og behandler i visse tilfælde personoplysninger i forbindelse med deres levering af ydelser til os. Vores databehandlere behandler kun personoplysninger efter vores instruks og i overensstemmelse med lovgivningens krav til databehandlere. 

Vi har indgået databehandleraftaler med vores databehandlere, hvilket er vores garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af dine personoplysninger. 

Dine rettigheder 

Som den registrerede har du en række rettigheder, som vi til enhver tid skal sikre opfyldelse af. Du har ret til at anmode os om følgende:
• At få adgang til og få rettet/ændret dine persondata
• At få slettet persondata 

Du har derudover ret til at protestere over behandlingen af dine personlige data, og du har ret til at indgive klage til en databeskyttelsesmyndighed. 

Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til vores e-mailadresse hej@lolakeramik.dk. 

Klageadgang 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på rokeramik.dk@gmail.com Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

Center for Klageløsning Nævnenes Hus Toldboden 2
8800 Viborg www.forbrug.dk 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 05.11.2024